יום ראשון, 23 בינואר 2011

מתלה לאטבים


לאחרונה בין מחלה למחלה, כביסה לכביסה מצאתי קצת זמן גם לתפור ולסרוג.
אחד הדברים שבהם פינקתי את חבלי הכביסה זה מתלה לאטבים.
האמת היא שמצאתי קולב כביסה שנתן לי השראה לתפור ממנו מתלה.
זה מה שתפרתי לעצמי:


ואלו ההוראות למי שגם רוצה לפנק את החבלים שלה...
אז ככה:
פתחי את הארון שבו את תולה בגדים, מצאי קולב שניתן "להשאיל" לפרק זמן בלתי מוגבל, רצי ממתכת שיהיה עמיד בשמש.
מצאי לך חתיכת בד, קפלי אותה לחצי וודאי שהיא יותר רחבה וארוכה מהקולב.
הניחי את הבד ומעליו הקולב וסמני לך על הבד איפה את צריכה לחתוך (זה צריך להראות בערך ככה)
התכלת הוא הבד שלך והאדום זה איפה שצריך לגזור, לא לשכוח להשאיר מרווח מהקולב בשביל התפרים!!!
סמני לך את הפתח שממנו מציץ הקולב למעלה, את הפתח הזה את צריכה לקפל ולתפור לפני שמחברים את שני הצדדים זה לזה.


וסמני גם את מלבן עבור הפתח שממנו תכניסי את האטבים (מתחת לקולב), בתוך המלבן חתכי את הבד כמו שסימנתי בצבע שחור בתמונה למטה. קפלי ותפרי את הפתח לפני חיבור החלקים הגדולים.
חשוב שהפתח יהיה מספיק גדול כדי שיהיה נוח לשלוף את האטבים, אני עשיתי בערך חצי מהרוחב של הבד.
בשלב זה צריכות להיות לך שתי חתיכות בד, לשתיהן יש חלק שתפור למעלה בשביל שיציץ ממנו הקולב ולאחת החתיכות פתח לאטבים.
הניחי את שתי החתיכות כשהן פונות ימין לימין ותפרי לחיבור.
לא לשכוח להשאיר את הפתח לקולב וגם צריך להשאיר פתח שממנו נכניס את הקולב(הקו הכחול באיור למעלה), לי היה הכי נוח להשאיר פתח בצד אבל אני בטוחה שגם למטה זה נוח.
עכשיו נשאר להפוך את כל העסק שימין יהיה בחוץ, להכניס את הקולב ולסגור את הפתח שהשארנו לו.
רצוי להשתמש בבד חזק שיהיה עמיד בשמש הקטלנית שלנו, אני כרגיל קצרת סבלנות ופשוט השתמשתי במה שבא ליד (:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה